Back to school!


Idag har jag besökt min gamla högstadie/gymnasieskola!
Inte mycket förändringar...
Lite ommålat, skåp som tagits bort och ny konst på väggen men annars var det som att traska 10 år tillbaka i tiden.
Eleverna hade blivit mindre till storleken men många lärare var desamma...

Varför detta återbesök då?
Jo, för att hjälpa min gamla svenska- och engelskalärare från högstadiet med en temadag om bridge!
Samt visa att det inte är ett krav att man passerat åtminstone 40-årsstrecket innan man kan börja spela. Hoppet med temadagen var att skapa ett litet intresse och kanske kunna ha en ungdomskurs i vår.
Det vore jättekul (och nyttigt) att föryngra spelarkåren i Sveg lite.


Själv insåg jag att det är över 12 år sedan jag lärde mig spelet... Galet!
Tyvärr spelar jag inte så frekvent längre.
Inget i Uppsala (än) utan bara när jag är hemma på besök på någon tis/onskväll.

Men det är ett suveränt sätt att hålla igång hjärnan och de som fortfarande spelar och är över 80-strecket är helt klara i skallen.

Så mer bridge åt folket!

2 kommentarer:

Kristoffer Darj sa...
21 december 2009 kl. 17:27

Hur gammal är den klubbens näst yngste spelare?

Anonym sa...
22 december 2009 kl. 11:01

Svar: cirka 40år...

M

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Rotan. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.