Mats! Kom och hjälp oss...

Efter halveledarlabben idag (som faktiskt var betydligt roligare än gårdagens) satt jag och min labbpartner och jobbade med labbrapporten...

När Matlab inte ville som vi, utbrister min kollega -Mats! Med inte så lite desperation i rösten! Kollegan syftade på Mats Crona, vår käre vän i Kanada (som är duktig på matlab) men tänkte i den stunden inte på Mats Leijon som satt 2 m längre bort, i den disskusion med några andra nissar...
Varpå Herr Leijon reser sig mot vårat håll! (Mats betraktas som gud i vissa krestar, och är ingen vars tid man vill slösa bort i onödan...)

Oh no!
Kanske lite jobbigt att fråga honom om varför dimensionerna i vår uträkning inte stämmer...
Jag hoppades att han inte hade hört min labbpartner, men hon hoppades nog desto mer på det...
(Lyckligtvis) går han ignorant förbi oss, och vi kan koncentrera oss på att gapskratta istället.

Just another day at Ångström...

4 kommentarer:

Karin sa...
2 oktober 2009 kl. 16:40

Skrattar gott! :-D

Kristoffer Darj sa...
3 oktober 2009 kl. 20:32

Nu visste väl att Mats Leijon pratade flytande Matlab redan som 3-åring. Javisst det är dagens sanning.

Mats sa...
6 oktober 2009 kl. 03:47

Åh vad roligt det vore att få spela lite matlab igen. Har ingen kurs där det ingår :(

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Rotan. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.