Presentation av examensarbetet - Check!

Jag måste passa på att använda mig av modeordet - Check!
Innan det helt glöms bort i högen av bortglömda modeord...

Idag har jag alltså hållit presentation av exjobbet!
Det kändes konstigt att det helt plötsligt var jag som stod där framme och presenterade mitt exjobb, efter att ha sett en massa tidigare presentationer genom åren. De som har hållit presentationerna tidigare har ju varit så... vuxna. (Rickard undantaget)
Jag känner mig ju inte det minsta mer vuxen idag än igår.
Fast det är ju såklart härligt att det är överstökat också. En viktig milstolpe.

Tack alla ni som kom och lyssnade!
Speciellt tack till familjen som avverkade 80 mil i bil bara för att lyssna :)

För er som inte var där kan jag berätta den korta varianten om att både examinator och ämnesgranskare stövlade in 20-25 minuter efter avtalad tid (de trodde att presentationen började 9 istället för 8.15).

Min PowerPoint havererade lite lätt så min presentation blev aningen mer av det uppstannande slaget än vad jag hade planerat, men vad gjorde väl det? Det är ju så det kan bli på riktigt och jag löste ju problemet och fick säkert 6 applåder tillsammans med Emelie!

Nu ska vi slipa lite på en del detaljer i rapporten, innan den lämnas in och sen återstår bara opponeringen innan examen. Opponeringen kommer att ske så fort Riddarn behagar att bli klar med sin rapport (ingen press nu ;) men det kommer troligen att ske någon gång i mitten av januari.

För att fira dagen så har jag nu på eftermiddagen varit ute och åkt längdskidor (la familia tog med sig dem hit)! Tack tack!

För att fira dagen ytterligare så blir det middag på Snerikes ikväll kl 19:30 där jag hoppas få se många bekanta ansikten!

Tjoho!

4 kommentarer:

Anonym sa...
15 december 2010 kl. 19:35

Men Rickard är snäll ändå, speciellt som guide och omhändertagare...

M

Karin sa...
15 december 2010 kl. 20:53

Hurra hurra, kanonbra presenterat! :-) Hoppas middagen smakar, det har ni väl förtjänat!

Stina sa...
15 december 2010 kl. 22:19

Åh så roligt, grattis! Johan och Roger har också presenterat sitt i dag. Det gick bra (trots att David var opponent :)) fast jag förstod ingenting.. :)
kram Stina

Ann-Mari... sa...
16 december 2010 kl. 08:10

M- Det är en bra saka att inte kännas vuxen :)

K- Tack så mycket! Och tack för att du kikade förbi fast du skulle med tåget så tidigt! Middagen var toppen!

S- Tack så mycket! Om det är någon tröst så förstod jag inte så mycket av vad de höll på med heller ;) Men hälsa gärna och gratta till Johan och de andra om du skulle springa på dem! Kram!

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Rotan. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.