Mentorgrillning, ES-lunch och Kina-fix!


Ja dagarna bara flyger fram nu!
Jag har haft en väldigt trevlig grillkväll och avslutning med min mentorgrupp :)

Igår var alla ES-are som ska börja exjobba under kommande året bjudna på en trevlig lunch på Ekelundshof med programsamordnarna.
Många var det som tagit sig tid för en sista klassträff!
Vi körde en runda så alla fick säga vad de har planerat att hålla på med inom det närmsta året. Jätteroligt att höra!

Sen rullar pappersexercisen inför exjobbet vidare.
Jag tror nu att samtliga papper ska vara ifyllda, dvs samarbetsavtal, handledarintyg, bevis på att tillräckligt många högskolepoäng är avklarade för att få börja exjobba.
Dessutom är sammanfattning och tidsplan godkända vilket innebär att jag snart borde vara registrerade på kursen: Examensarbete 30 hp!

En registrering på den kursen innebär också att man kan söka csn för en speciell period, vilket är aktuellt i mitt fall. Jag kommer ju att börja arbeta redan i början av juli och inte i slutet av augusti som en normal hösttermin.
Ansökan är nu inlämnad och på måndag bör den vara godkänd, men självklart behövdes även här en speciell blankett så lite mer pappersexercis kunde bockas av ;)

Tur att ES-programmet har så himla duktiga programsamordnare och en förträfflig studievägledare som hjälper till och kan svara på alla möjliga frågor! Guld värt!

Försäkringsfrågan verkar också vara på väga att lösa sig och Letter of invitation har anlänt så den 4 juni blir det en resa till Stockholm och fixa visum.

Så som ni märker så händer det saker hela tiden och Att fixa inför Kina-listan börjar arta sig!

Snart är det alltså dags för den där packlistan att ta form...

1 kommentarer:

Kristoffer Darj sa...
30 maj 2010 kl. 20:38

Se så de har vuxit upp.
Perfekt att ta fram på 10-års återträffen.

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Rotan. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.