Nytt till våren


Idag är sista dagen att söka vårens kurser och det är riktigt tufft när det finns så mycket som jag vill läsa!!!
Jag har faktiskt fortfarande inte riktigt bestämt mig för vad jag ska läsa nästa period (nov-jan) :O
Är anmäld till ungefär 250 % studier men det kanske kan bli lite mycket???

Så då måste jag tydligen välja.
Och det finns ju så många kombinationer att välja bland.
Jag har nu skalat ned alternativen till två slutliga. Tror jag.

Alt 1: Den enkla vägen!
+ Mycket eget arbete och valfrihet att lägga upp plugget som jag vill
+ Jag kan träna mitt på dagen och suga i mig det lilla ljus som finns
+ Jag hinner troligen ha ett liv vid sidan av studierna

- Jag kommer att snegla på alla andra som läser kurser som jag önskar att jag också läste
- Jag kanske missar livsviktig kunskap som gör att jag kommer att bli en oduglig civilingenjör

Alt 2: Den jobbiga vägen!
+ Jag vet att jag inte missar någon livsviktig kunskap
- Jag kommer att vara totalt utbränd och utan vänner till jul

Hmm...

Hur som helst!
I vår har jag sökt följande kurser:
- Empirisk modellering (att göra modeller av mätvärden)
- Solkraft
- Kärnkraft
- Engelska för naturvetare och teknologer
- Digital bildbehandling
- Fotografi - Visuell kommunikation

Varken mer eller mindre!
Kanske...

Säg mig James... Hur hade du gjort???

6 kommentarer:

Karin sa...
15 oktober 2009 kl. 18:00

Ja det är ju alltid frågan! :-D Är glad att jag skjutit upp alla de där besluten ett år! ;-)

Henrik sa...
15 oktober 2009 kl. 20:08

Oavsett vad du väljer så kommer du inte att missa livsviktig kunskap - du kommer att bli förvånad av hur lite av det du läst du verkligen kommer att använda i det arbete. Efter tretton år vid UU har jag ett jobb där jag mest använder kunskaper från min hobby... Däremot är studievanan, mognaden och de mer allmäna erfarenheterna från studietiden enormt värdefulla.

(Jag skulle ha valt alternativ två och läst en av kurserna foto/bildhantling och resten ES. Jag tycker att det känns som en bra och rolig blanding).

Anonym sa...
15 oktober 2009 kl. 20:16

Och vem är James, och vad har han gjort?

M

Ann-Mari... sa...
16 oktober 2009 kl. 17:30

K - Ja, men behöver verkligen all tid man kan få!!!

H - Tycker du verkligen alternativ 2? Är du säker på att du inte menar alternativ 1????

M - James, som i James Hetfield, som i sångaren i Metallica, som i ett ganska känt hårdrocksband, som har skrivit "Nothing else matters" :D

Henrik sa...
16 oktober 2009 kl. 22:19

Ettan så klart!

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Rotan. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.