Imorgon kommer solen!


Idag är det grått i Uppsala.
Precis som det varit de senaste 2 veckorna... Känns lite som när Pettson och Findus skulle ut och fiska.

Men det gör inget!

Jag har nämligen haft tentaplugg exakt hela den grå perioden och imorgon stundar den sista tentan vilket måste innebära att efter den så kommer solen tillbaka :D

Den just nu omedelbara risken för nederbörd gör att jag får vänta med att fota alla höstlöv tills imorgon. Men det är ju helt perfekt för då ska jag dessutom inte plugga och solen kommer att gassa som aldrig förr!

Och även om jag funderat på huruvida Englands väder har parkerat permanent över Uppsala så kan ju inte lite väder hålla mig och ett tjog med hundägare borta från att springa och gå på de leriga åkrarna... Nope!

Bilden är från Tofta, Gotland (2007).


4 kommentarer:

Anonym sa...
25 oktober 2009 kl. 11:13

Från de mellersta delarna av Sverige (Norrland iaf) är det samma väder. Men som sagt, vad kan avhålla en hundägare att gå ut oavsett hur det ser ut, inget.

M

Anonym sa...
25 oktober 2009 kl. 21:22

Direktrapport från England, 17 grader och solsken hela dagen, jag trodde England var ett grått land..

/Staffan

Ann-Mari... sa...
25 oktober 2009 kl. 22:00

Jag med... Är du säker på att du är i England? Eller att termometern kanske visar 1,7 istället för 17?
Eller att du putsat glasögonen ordentligt???

Anonym sa...
26 oktober 2009 kl. 22:51

Helt säker på att det var 17 grader. Idag spelade vi tennis utomhus i solsken o man går till skolan i bara tröja. Men det måste vända snart, man liskom bara väntar på att L:et ska parkera här

/staffan

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Rotan. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.